Przychody Enter Air w I-III kw. 2025 r. wyniosły 2 422,8 mln zł, co oznacza blisko 3% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Wzrost przychodów związany był przede wszystkim z rozszerzaniem działalności Grupy, liczba wykonanych operacji lotniczych w analizowanym okresie zwiększyła się o około 2% r/r.
– Kolejny dobry sezon za nami i kolejny dobry rok przed nami. Rynek turystyczny rozwija się dynamicznie i my z tego efektywnie korzystamy. Minione miesiące poświęciliśmy na umocnienie się na rynku oraz poprawę efektywności, co widać pozytywnie w naszych wynikach. Polski rynek daje nam stabilność i silną pozycję finansową co pozwala na rozwój na rynkach zagranicznych. Popyt na nasze usługi nie słabnie, czego dowodem są rekordowe umowy jakie negocjujemy i podpisujemy na następny rok. Zgodnie z zapowiedziami, aby sprostać zapotrzebowaniu rynkowemu dobieramy aż 6 samolotów na sezon lato 2026 – podkreślił Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.
– Kończący się rok przelataliśmy bardzo dobrze i mamy nadzieję, że powtórzymy to w przyszłym roku, ale już w większej skali. Mamy pod kontrolą większość elementów związanych z wykonywaniem operacji lotniczych - od szkoleń załóg po obsługę techniczną samolotów. W ten sposób usunęliśmy najważniejsze bariery dla naszego wzrostu. Teraz, wykorzystując wysoki popyt na nasze usługi, możemy w kontrolowany sposób zwiększać swoją obecność na rynkach Europy. Naszym celem jest pozycja europejskiego lidera ruchu czarterowego – dodał Polaniecki.
EBITDA Grupy wyniosła 778,4 mln zł wobec 459,8 mln zł w rok wcześniej. Enter Air miał 222,6 zł wyniku operacyjnego co oznacza wynik ponad 8% niższy od 242,6 mln zł rok wcześniej. Przewoźnik wypracował 296,7 mln zł zysku netto, o blisko 84% więcej od 161,5 mln zł wyniku netto w analogicznym okresie 2024 r. Na prezentowane wyniki wpływ miały dodatnie różnice kursowe* wynikające jedynie z przeliczeń do celów raportowania i nie mające wpływu na realny wynik, W I-III kw. 2025 r. różnice kursowe wynikające z reguły przeliczeniowej MSSF 16 wyniosły 195,1 mln zł, a łączny wpływ FX na porównywalność danych to 146,0 mln zł (w I-III kw. 2024 r. różnice kursowe wynosiły 49,1 mln zł). Bez uwzględniania różnic kursowych, Enter Air miał 583,3 mln zł EBITDA (+42,0% r/r) oraz 138,7 mln zł zysku netto (+13,9% r/r).
Flota Enter Air to obecnie 34 samoloty: 24 Boeingi 737-800 i 10 Boeingów 737 MAX 8. Pod koniec II kw. 2025 r. do eksploatacji weszły trzy maszyny typu B 737-800, a w III kw. 2025 r. zrealizowana została dostawa jednego fabrycznie nowego B 737 MAX 8. Była to pierwsza z sześciu zaplanowanych na lata 2025 - 2027 r. dostaw samolotów B 737 MAX 8. W ramach Grupy Enter Air operacje lotnicze wykonują także 4 samoloty szwajcarskiej linii Chair Airlines oraz 4 samoloty Fly4 Airlines, wspólnego przedsięwzięcia z TUI, którego działalność polega na wynajmie samolotów z załogami na rzecz przewoźników lotniczych.
W lipcu 2025 r. Grupa Enter Air nabyła 55% udziałów w spółce Avenger Flight Group Poland od Avenger Flight Group Europe i tym samym stała się jedynym właścicielem tej spółki, która od sierpnia 2025 r. funkcjonuje pod nową nazwą – Enter Air Training Center.
Pod koniec października
Enter Air zawarł z ITAKA FLY umowę czarteru dotyczącą współpracy w sezonie Lato 2026 i Zima 2026/2027. Szacunkowa wartość usług w tym okresie wynosi 99,2 mln USD (ok. 360,4 mln zł) i jest o ok. 23% wyższa od aktualnie obowiązującej umowy z tym touroperatorem. W najbliższych miesiącach planowana jest finalizacja kontraktacji z pozostałymi kluczowymi partnerami Grupy.
W lipcu 2025 r. Enter Air wypłacił 52,6 mln zł dywidendy tj. 3 zł/akcję, przeznaczając na ten cel całkowity zysk za 2024 r. w kwocie 51,7 mln zł powiększony o środki przeniesione z kapitału zapasowego. W 2024 r. do akcjonariuszy trafiło 77,2 mln zł, czyli 4,40 zł/akcję.